dinsdag 12 juni 2012

Naar de markt...

Omdat de kast sinds gisteren onder een groot stuk plastic staat vanwege de regen en ik hier dus niet mee verder kan heb ik vanmorgen maar weer eens sinds heeele lange tijd naar de lapjesmarkt in Doetinchem te gaan.

Het voelde bijna ouderwets, als vroeger, toen ik bijna iedere dinsdag naar de markt ging. Vooral om lapjes te kopen. Alles maakte ik zelf, van jurkjes, blousjes, broeken en jassen. Oh ja en dekbedovertrekken, stoelhoezen en gordijnen. Na twee verhuizingen heb ik heel veel van mijn lappen weggedaan, in de zak van Max, naar een ander froebelvriendinnetje en een hele kleine collectie ligt nog in de kelder.

Nu ging ik op pad voor een lap voor een jurk voor mezelf:

en voor een achterkant voor de bloemenkussen voor mijn jongste. Het onderste lapje, hoe verrassend is voor mijn jurk en de andere drie bonte lapjes zijn voor het kussentje, welke van de drie mag ze zelf uitkiezen.


Op de markt hebben ze natuurlijk niet alleen stofjes/lapjes maar ook het heerlijkste fruit. Omdat ik bezig ben met een nieuwe levensstijl; gezond eten en leven, heb ik heerlijk rood fruit gekocht.


Ik kan weer even vooruit!

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig Liek! Ik vind dat pauwenstofje ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Je hebt een volger erbij, want je blog is gaaf. En je maakt erg leuke dingen, goed voor mijn inspiratie :-) Grt, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen