zondag 10 juni 2012

Waar laat ik het toch allemaal?

Naar aanleiding van een vraag op de vraag in de "Blij dat ik breiclub" op http://www.ouderalleen.nl/ : "Hoe bewaar jij je wol?" ben ik aan het brainstormen gegaan. Brainstormen in je eentje? Kan dat wel?
Desalnietemin had ik in die club mijn oude wijnkast aangeboden om te gebruiken als wolbewaarkast met allerlei leuke tips erbij, omdat ik er geen plaats voor zou hebben.
Geen plaats? Dan maken we plaats!
Afgelopen week wilde ik dit al doen maar er kwam niets van.. Druk, druk, druk.. Nu is het zondag, het is mooi weer en de kast is uit de schuur gegraven en staat boven.. Jippiejahee!



Nu is de vraag, wat doen we met de kast.. Verven? Zo laten? Zo laten is de gemakkelijke weg. Verven is de zeer moeilijk weg en er iets tussen in is er niet. De kast is van massief grenen, zelfs de achterwand, geen Ikea bouwsel maar gewoon een echte kast. Maar het grenen is alijd in de was gezet en voelt vettig aan. Nu is hij al jaren niet meer onderhouden en is het minstens 8 jaar geleden dat de laatste laag was erop gezet is.
Heb al gegoogled, heb een bevriende schilder raad gevraagd en ook mijn wederhelft heeft wel wat verstand van hout en de bewerking ervan.

Brrrr hele enge verhalen over giftige afbijt/schoonmaakmiddelen kwamen langs op het internet. Bril, handschoenen, regenpak aan. Met stukken glas de boel afschrapen.. Dit trekt mij niet zo heel erg.
Ik denk dat ik nog maar even nadenk..

Ondertussen ben ik al wel over het inrichten aan het nadenken. In de flessenvierkanten bolletjes wol, in de laatjes de fournitouren en op de schappen mooie manden en dozen waar ik freubels, lapjes stof, tijdschriften etc in kan bewaren. De, voorlopige, plek heb ik ook al bedacht. Eén van de 8 keukenstoelen moet maar even verhuizen en dan kan de kast mooi tegen de muur achter de tafel. Een muur die ooit nog aangesmeerd moet worden, maar ja dat moet met 80% van onze muren nog en aangezien dat een 5 jaren plan is kan in de tussentijd mijn kast er best wel staan.

2 opmerkingen:

  1. De kast een maandje buiten laten staan in weer en wind doet wonderen voor oude was lagen. Vaak kan je die na een paar dagen felle zon er al wat makkelijker afwrijven. Maar ja, ik heb de meubels daarna nooit meer terug in huis gezet. Dus of het echt een goede oplossing is????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind m mooi zo en denk dat t een hels karwei is om hem helemaal wit te krijgen,maar wat een super leuke freubelkast zal t worden als hij staat!

    BeantwoordenVerwijderen