maandag 10 september 2012

Long time no see!

En weer ben ik veel te lang afwezig geweest op mijn eigen blog en daardoor zelfs een reactie gemist. Foei Angelique!

Ik heb in de tussentijd natuurlijk niet stilgezeten.
De kussens op bestelling zijn opgestuurd en wat ik van de nieuwe eigenaresse heb begrepen passen ze erg goed op haar bank!




Omdat ik heel veel dingen leuk vind om te doen maar niet alles leuk vind om zelf te dragen/gebruiken heb ik voor een fb vriendin een kraagje gehaakt, de eerste was te klein maar de tweede was een succes en ook dit handwerkje is door de eigenaresse in gebruik, helemaal leuk vind ik dat!

 
In een eerder blog schreef ik over een granny square deken die ik aan het haken was.. Suprise! Nee hij is nog niet af en dat gaat ook niet gebeuren.... Ik ga van de al gehaakte vierkantjes kussens maken en ben met een nieuwe deken begonnen. Een deken in kleuren die voor mij de zee verbeelden. Ik ben zo dol op de de zee en het strand en aangezien ik er veel te ver van woon maak ik een deken die mij een beetje naar het strand brengt.
 
 
Voor de dochter van de eigenaresse van de kussens heb ik beloofd een chiuawawa hondje te haken. Hierboven al een eerste poging maar ik ben er totaal niet tevreden over en omdat je dat amigurimi haken niet kunt doen met een horde kinderen om je heen heb ik nog geen nieuwe poging gewaagd. Mooi projectje om mee te nemen op vakantie bedenk ik me nu ineens!
 
 
Op allerlei haakblogs (mijn grote verslaving) kom je op het moment heel veel hartjes tegen. Leuk, lief en gemakkelijke  kleine dingetjes om even tussendoor te maken. (Ik kan de link naar het patroontje nergens meer vinden maar zodra ik die vind zal ik de bron vermelden.)
 
Naast haken zijn we ook weer druk bezig met klussen aan ons huis.
 

Al drie jaar zaten we onder de balken, en nu zitten de eerste gipsplaten er onder!

 De tegeltjes van de vorige bewoners verdwijnen langzamerhand onder het pleisterwerk...

 
Doorkijkje naar de woonkamer waar ook nog een stuk oude keukenmuur te zien is....

 
 
Tadaa... het voorlopige resultaat, gladde muren, een glad plafond, mijn gepimpte eetkamerstoelen en op de achtergrond mijn half geverfde freubelkast in wording.
Binnenkort komen er kleurtjes op de muur en krijg ik een grote plank boven de eettafel.
 
Binnenkort meer over de eetkamer en mijn nieuwe projectje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten